For dig som har fået påvirket din ferie

Vi har stor forståelse for, at mange af jer, der har rejst med os den seneste uge muligvis ikke har fået helt den ferieoplevelse, I har set frem til. Vi er klar over, at eksempelvis restriktioner i det land, I har befundet jer i, kan have medført besvær. Vi har gjort vores yderste for så hurtigt som muligt at hente alle vores gæster hjem, og vi håber, at I trods de nuværende omstændigheder har følt jer trygge ved at rejse med Spies.

Får jeg kompensation, hvis jeg har fået en tidligere hjemrejse end planlagt?
Vi kompenserer for den uudnyttede del af rejsen med dagsandele, hvis det er Spies, der har besluttet at din hjemrejse skal foregå tidligere end planlagt. For at få kompensation bedes du kontakte https://www.spies.dk/reklamationer med dit billetnummer og kontonummer. Hvis du selv har valgt at afbryde din rejse og er taget hjem inden din planlagte hjemrejse, vil de mistede rejsedage ikke blive ertattet.

Har jeg ret til kompensation, hvis jeg ikke har haft mulighed for at forlade mit hotel/hotelværelse i ferien?
Gæster, hvis ferie er blevet påvirket af undtagelsestilstanden og de medfølgende begrænsninger i bevægelsesfriheden i Spanien, bør efter hjemkomst indsende en reklamation via https://www.spies.dk/reklamationer. Det samme gælder gæster, der på andre rejsemål har fået begrænset ferien. Vi følger som altid loven om pakkerejser, og reklamationer behandles individuelt.

Angående annullerede/afbestilte rejser
Vi forstår, at I er mange, der spekulerer over, hvornår pengene bliver betalt tilbage. Alle berørte gæster vil få pengene retur. Grunden til, at det tager en del længere tid end normalt skyldes, at vi på grund af den nuværende situation har en meget høj arbejdsbelastning, hvor en stor mængde annullerede, forkortede og afbestilte rejser skal håndteres. Desuden er vi afhængige af tilbagebetalinger fra vores underleverandører, såsom internationale flyselskaber og hotelkæder, hvilket gør, at processen trækker ud.

Derfor må vi desværre bede om ekstra tålmodighed, hvis din rejse blev ændret/annulleret senere i perioden. Men du skal nok få dine penge.

Når du rejser med Spies, er du altid beskyttet af loven om pakkerejser. Tilbagebetalingerne kommer, og vi arbejder intensivt for, at det sker hurtigst muligt, men vi beder om jeres forståelse.

Øvrig information