I lighed med mange af Englands racerbaner var Silverstone oprindeligt en lufthavn.
Da 2. Verdenskrig sluttede i 1945, var landets to andre baner, Donington Park og den legendariske Brooklands, begge to forfaldne. Derfor overtog The Royal Automobile Club de yderste taxibaner og forbindelsesvejene, så de kunne bruges i British Grand Prix 1948. Banen var både hurtig og udfordrende, og i 1949 fik banen den udformning, som den i store træk har den dag i dag.
Da Formel 1-verdensmesterskabet så lyset første gang i 1950, var det på Silverstone, det første løb blev kørt. Vinderen blev Guiseppe Farina i en Alfa Romeo. I 1951 fik the British Racing Drivers' Club (BRDC) lejekontrakten af RAC og gennemførte store forandringer. Pitten blev flyttet fra Farm Straight, hvor den tidligere havde ligget, hen til den lige strækning mellem Woodcote og Copse. Der blev desuden bygget en kortere bane inden for den længere, fra Becketts Corner til Woodcote.
Bestil din rejse til Englands Grand Prix d. 12. juli 2019 og oplev Formel 1-cirkusset live!
I grundprisen indgår General Admission-billetter. Dette er ståpladser på bestemte steder rundt om banen.
Mod et tillæg kan du bestille billetter til 'Farm Grandstand', 'Becketts Grandstand' eller 'International Pits Straight':
Farm Grandstand:
Farm Curve ligger efter den første kurve og udkørslen fra pitten. Her kan man tydeligt se, hvilke kørere der forlader pitten, og det er et godt sted for amatørfotografer, eftersom bilerne endnu ikke er oppe i helt så høje hastigheder, som på resten af banen. Man kan også se ind mod Village Corner og The Loop. Farm Grandstand er ikke overdækket.
Becketts Grandstand:
Dette er en af de mest krævende strækninger på samtlige F1-baner. S-kurverne ved Maggots-Beckets tester kørernes dygtighed i høje hastigheder og er et godt sted, hvis man vil se masser af action. Sikkerhedszonen er bred her, så tribunerne står et stykke fra banen, men man har en vidtstrakt udsigt og kan tilmed se Village Corner ovre på den anden side af banen.
International Pits Straight:
Fra International Pits Straight kan tilskuerne se, når kørerne kommer ud fra Club Corner og sætter farten op langs den nye pit ind i den hurtige kurve ved Abbey. Bilerne brøler, når de forsøger at komme så godt ud som muligt, hvilket gør International Pits Straight til en spektakulær tilskuerplads. Her har man også en god udsigt over start- og mållinjen, samtidig med at man ser ind i pitten på den anden side af banen.
Alle gæster får en velkomstpakke med billetmappe, ørepropper, regnslag, solcreme og kuglepen i en praktisk pose.
London har fire lufthavne: Heathrow, Gatwick, Stansted og London City Airport. Transport mellem lufthavnen og hotellet foregår på egen hånd og indgår ikke i rejsens pris. Lufthavnene har følgende forbindelser ind til centrum:
Heathrow, ca. 25 km vest for London
Gatwick, ca. 45 km syd for London
Stansted, ca. 50 km nord for London
London City Airport, ca. 11 km øst for London
Transport til Formel 1-banen
I din Formel 1-pakke indgår billet til hovedløbet om søndagen. Transport med bus mellem dit hotel og Formel 1-banen indgår også, ligesom engelsktalende rejselederservice. Rejsetiden fra hotellet til banen er omkring 1,5 time med normal trafik og op til en time længere på løbsdage. Tilbageturen til hotellet efter løbet tager ca. 3 timer.
Transport mellem lufthavnen og hotellet indgår ikke.
Vær opmærksom på, at visse hoteller kræver aftryk af kreditkort som depositum ved check-in.
Du rejser på egen hånd, men på rejsemålet er der repræsentanter for Sportsbreak, som du kan kontakte, hvis det bliver nødvendigt. Telefonnummeret findes i dine rejsedokumenter.
Britiske pund (GBP). Som regel er det mest fordelagtigt at veksle til pund i Danmark før afrejsen. Kreditkort accepteres i vid udstrækning.