Pas- og visumregler

For at undgå ubehagelige overraskelser bør du kende til de gældende pas- og visumregler i det eller de lande, du skal rejse til.

Nedenstående information gælder for danske statsborgere. Hvis du har været statsborger i et andet land tidligere, eller har dobbelt statsborgerskab, kan der gælde andre regler.

  • I de fleste tilfælde skal passet være gyldigt i seks måneder fra hjemrejsedatoen, og passet må ikke være beskadiget.
  • Passet skal indeholde mindst én tom side.
  • Nogle lande kræver visum ved indrejsen, og det er den rejsendes ansvar at sørge for, at dette findes ved afrejsen.
  • Nogle lande kræver, at flyselskaber skal indsamle oplysninger om passagererne via Secure Flight og APIS – læs mere her.

Vi tager forbehold for eventuelle ændringer i pas- og visumreglerne, som vi ikke er blevet gjort bekendt med.

Hvilket land vil du se pas- og visumregler for?

Nødvendige cookies hjælper med at gøre hjemmesiden brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom sidenavigation og adgang til sikre områder på hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere optimalt uden disse cookies.
Funktionelle cookies gør det muligt at gemme oplysninger om, hvordan hjemmesiden vises eller opfører sig – f.eks. dit valg af sprog eller region. Dette er nødvendigt for at hjemmesiden kan fungere.
Statistiske cookies hjælper os med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden ved at indsamle data. Vi indsamler information om, hvordan du interagerer med hjemmesiden, hvor ofte du besøger den, og hvilke sider du får vist. Vi gør dette for at optimere design og brugervenlighed samt styrke hjemmesidens effektivitet. Derudover bruger vi informationen til at give dig personligt indhold og forberede markedsundersøgelser.
Marketing cookies bruges til at følge med i, hvordan besøgende opfører sig på hjemmesiden. Hensigten er, at vi og vores samarbejdspartnere skal kunne vise relevant indhold for den enkelte besøgende. Vi indsamler information om dine interesser, dvs. hvilke sider og annoncer du klikker på, samt hvilke produkter eller tjenester du viser interesse for eller køber (såkaldt “profilering”). For at kunne vise målrettede annoncer og markedsføring arbejder vi med andre virksomheder, som vi deler informationen med.