Spies, rejs og vær tryg

Derfor skal du rejse med Spies

Uanset om du vil have tryghed, service eller kvalitet med i bagagen, så er Spies det bedste valg. Vi lover at gøre alt, hvad vi kan, for at give dig uforglemmelige ferieminder – og det gør vi med et solidt nordisk ejerskab i ryggen.

Aktuelt lige nu

Husk, at du sagtens kan bestille din charterrejse nu og ombestemme dig senere, hvis du gerne vil vente med den endelige beslutning. Du skal nemlig først betale hele rejsen 40 dage før afrejse – og bestiller du vores populære ændrings- og afbestillingsforsikring sammen med din charterrejse, kan du ændre dine planer et utal af gange og få pengene tilbage indenfor 7 dage, hvis du bliver syg. Læs mere her

I øjeblikket oplever vi også spørgsmål om vores flyruter, og du kan være sikker på, at vores eget flyselskab, Sunclass Airlines, og alle andre europæiske flyselskaber ikke flyver gennem russisk luftrum.

Husk, at du sagtens kan bestille din charterrejse nu og ombestemme dig senere, hvis du gerne vil vente med den endelige beslutning. Du skal nemlig først betale hele rejsen 40 dage før afrejse – og bestiller du vores populære ændrings- og afbestillingsforsikring sammen med din charterrejse, kan du ændre dine planer et utal af gange og få pengene tilbage indenfor 7 dage, hvis du bliver syg. [Læs mere her](/https://www.spies.dk/afbestillingsforsikring) I øjeblikket oplever vi også spørgsmål om vores flyruter, og du kan være sikker på, at vores eget flyselskab, Sunclass Airlines, og alle andre europæiske flyselskaber ikke flyver gennem russisk luftrum.

Altid hos Spies

Stabilt nordisk ejerskab
Spies indgår i Nordens største rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som er ejet af norske Strawberry Group (39,5 %), den svenske kapitalfond Altor (39,5 %) og britiske TDR (19,75 %) samt ledelsen i Nordic Leisure Travel Group (1,25%).

Sammen med vores nordiske søsterselskaber, Ving og Globetrotter i Sverige, Ving i Norge samt Tjaereborg i Finland, leder vi Nordens største rejsekoncern. I koncernen indgår også vores eget flyselskab, Sunclass Airlines, samt Resorts & Hotels, som driver vores egne hotelkæder (Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing og Sunprime Hotels). Vi har dermed mulighed for at tilbyde dig én samlet serviceoplevelse – lige fra bestilling af din rejse til flyrejsen og hotelopholdet.

Læs mere om NLTG

Pakkerejse – nemt og bekvemt
Når du bestiller din pakkerejse hos Spies, kan du læne dig trygt tilbage og slippe for bekymringer. Vi sørger for alt det praktiske og står for kontakt til flyselskaber, hoteller osv.

Med en pakkerejse får du også sikkerhed med i købet. Din rejse er nemlig omfattet af Pakkerejseloven, som giver dig udvidet beskyttelse – f.eks. vil vi altid sørge for, at alle vores gæster kommer hjem fra rejsemålet, hvis der sker noget uforudset. Vi har erfaring med alverdens uforudsete begivenheder gennem årene, lige fra askeskyer og flystrejker til sandstorme, og vi kan uden at blinke love dig, at du nok skal komme hjem uanset, hvad der sker. Og skulle du mod forventning være tvunget til at blive på rejsemålet længere end planlagt pga. hændelser ude i verden, sørger vi for dit ophold.

Pengene tilbage
Vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger, og skulle din rejse mod forventning blive aflyst, lover vi dig, at du får dine penge tilbage indenfor 7 dage.

Når du bestiller din rejse med Spies, undgår du udfordringer med at få dine penge tilbage. Vi sørger for, at du helt automatisk får refunderet dine penge. Så du slipper for at bruge tid på at kæmpe med flyselskaber, hoteller, transfer-arrangører osv. for at få dine penge tilbage – det arbejde gør vi for dig.

Altid trygt og sikkert
Vores erfarne beredskab har tæt kontakt til Udenrigsministeriet og de lokale myndigheder. Opstår der uforudsete begivenheder, som påvirker din rejse, lover vi dig, at vi altid holder dig løbende opdateret om situationen. Vores første prioritet vil være de gæster, som har ud- og hjemrejse her og nu. Derefter fokuserer vi på kommende afrejser i kronologisk rækkefølge.

Gennem vores mange år i branchen har vi oparbejdet et godt kendskab og en tæt dialog med både Udenrigsministeriet og de lokale myndigheder på vores rejsemål. Det betyder, at vi hurtigt kan reagere, hvis der opstår uforudsete begivenheder. Derudover følger vi altid IATAs anbefalede flyruter, så vores gæster rejser sikkert.

Læs mere om vores sikkerhedsarbejde

Service døgnet rundt
Får du brug for hjælp i din ferie, er vores eget personale klar til at hjælpe dig hele døgnet uanset, hvor i verden du befinder dig. Hver sommer har vi intet mindre end 500 nordiske ansatte på vores større rejsemål, som står klar til at give dig den bedste ferieoplevelse.

Uanset hvilken rejseform du vælger hos Spies, kan du altid komme i kontakt med os døgnet rundt. På vores charterrejsemål modtager du automatisk en sms fra os ved ankomst med information om vores service, og hvordan du kan kontakte os, hvis du f.eks. vil bestille en udflugt i dagtimerne eller får akut brug for hjælp om natten. På nogle charterrejsemål har vi ikke eget personale, men du vil altid kunne kontakte os på vores servicetelefon. Også når du rejser med rutefly til rejsemål, hvor vi ikke har personale, kan du kontakte os, hvis du har brug for hjælp – døgnet rundt.

Læs mere om vores service

Bestil nu – bestem senere
Du skal først betale hele din rejse 40 dage før afrejse, når du bestiller din charterrejse hos Spies. Det giver dig god tid til at bestemme dig.

Bestiller du din velfortjente charterferie nu, kan du vente med at slutbetale din rejse helt frem til 40 dage før afrejse. Det betyder, du blot betaler et depositum indenfor 7 dage efter bestilling, hvis der er over 60 dage til afrejse. Bestiller du en fleksibel rejse med rutefly, gælder andre betalingsfrister.

Se regler og vilkår for betaling

65 års erfaring
Gennem 65 år har vi været med til at opbygge og udvikle ferierejser, så de passer til danskernes feriebehov i dag. Vi ved derfor, hvad der skal til, for at du føler dig tryg og får de bedste uger på året.

Det er ikke kun vores virksomhed, der bærer på årtiers erfaring – det samme gør vores medarbejdere hjemme i Danmark, der ofte har startet deres karriere ude på rejsemålene. Derfor er det heller ikke usædvanligt, at selv vores chefer har en fortid som guide. Og mange af vores medarbejderes børn står allerede og tripper for at blive fremtidens guider, så de også kan være med til at give vores gæster den bedste ferieoplevelse – præcis som deres forældre.

Økonomisk tryghed
Pakkerejseloven giver dig ikke kun en nem og bekvem rejse – den betyder også økonomisk tryghed. Med en pakkerejse er du nemlig altid garanteret pengene retur, hvis din rejse bliver aflyst. Derudover stiller vores nordiske ejere de nødvendige garantier hos Rejsegarantifonden, som betyder, at du altid er økonomisk dækket.

Skulle du mod forventning ikke være tilfreds efter din rejse, og kan vi ikke nå til enighed, har du med en pakkerejse altid mulighed for at kontakte Pakkerejsenævnet, som vil behandle din sag. Og vi lover dig, at vi altid følger deres afgørelse – uanset om vi er enige i den eller ej.

Lokalt engagement
Vi har været til stede på mange af vores rejsemål i flere årtier, hvor vi har oparbejdet et tæt forhold til hotelejere og andre lokale partnere. Derfor er det også naturligt for os at tage del i det lokale liv og arbejde for de bedste betingelser på rejsemålene – både økonomisk, socialt og miljømæssigt. Sammen med vores gæster har vi gennem årene skabt værdifuld vækst på rejsemålene, som har gjort en forskel for de lokale.

Vi forsøger altid at støtte rejsemålene og gøre noget for de lokale – uanset om det handler om at få plads i lastrummet til skriveredskaber til skoler i Gambia eller stå i spidsen for at sende turisterne tilbage til Lesbos efter flygtningestrømmen. Derudover arbejder vi blandt andet også ud fra vores ”Code of Conduct”, som er nogle grundlæggende principper for, hvordan vi driver virksomhed på rejsemålene, både i forhold til ansættelsesforhold, menneskerettigheder, arbejdsmiljø og meget mere.

Læs mere om vores ansvar på rejsemålene

Kundetilfredshed
I 65 år har vi haft et stort fokus på kundetilfredshed, og vi arbejder løbende med forbedringer og stræber efter kvalitet, da vi ved, at høj kvalitet giver tilfredse gæster – og tilfredse gæster vender tilbage.

Vores kvalitetsarbejde skal være så gennemsigtigt som muligt i forhold til vores gæsters mening om os, og derfor viser vi bl.a. ”Gæsternes bedømmelse” på vores hotelsider på Spies.dk. Det største og mest omfattende kvalitetsarbejde er vores spørgeskemaer, hvor vores gæster har mulighed for at fortælle os, hvordan ferien har været. Størstedelen af vores gæster besvarer spørgeskemaerne, og det hjælper os til konstant at blive endnu bedre.

Læs mere om vores kvalitetsarbejde

Samlet kvalitetsoplevelse på hele rejsen
Vælger du at flyve med vores eget flyselskab, Sunclass Airlines, og bor du på et af vores egne koncepthoteller (Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing eller Sunprime Hotels), får du det bedste, vi kan tilbyde.

Hos Spies har vi direkte indflydelse på kundeoplevelsen, når det handler om flyrejsen med Sunclass Airlines og ophold på vores egne koncepthoteller. Det betyder, at vi konstant kan foretage forbedringer og justeringer, bl.a. på baggrund af vores gæsters besvarelse af vores spørgeskemaer, som vores gæster automatisk modtager pr. mail efter rejsen.

Mere nordisk - hele vejen rundt
I 65 år har vi udviklet vores hotelkoncepter og services i tæt samarbejde med vores gæster, så alt er tilpasset danske feriebehov. Og med nordiske ejere behøver vi kun at fokusere på det, der er vigtigt for netop vores gæster. Det gør det nemt, enkelt og trygt at rejse med os.

Hos Spies har du derfor mulighed for at få en nordisk kundeoplevelse hele vejen rundt – lige fra du planlægger din rejse, og til du lander hjemme i Danmark igen. Vi indgår i en stærk nordisk rejsekoncern med alt lige fra rejserådgivere, flyselskab, egen hotelvirksomhed og til egen serviceorganisation på rejsemålene. Alt sammen giver os de absolut bedste betingelser for at skabe en ferieoplevelse, som er tilpasset nordiske gæster.

Derfor møder du også altid nordisk personale ombord på vores Sunclass Airlines-fly og på mange af vores rejsemål. Og vælger du et af vores egne hoteller, Sunwing Family Resorts, O.B.C. og Sunprime Hotels, kan du være sikker på, at selv knagerækken på hotelværelset er opsat, fordi vores nordiske gæster har ønsket det.

Din sikkerhed
Vores gæster er vores første prioritet ved hændelser. Derfor tager vi altid hånd om dig på den bedste måde, som situationen og forholdene tillader. Vi har adgang til eksternt kriseteams fra SOS International og EuroAlarm, som samarbejder med lokale læger og hurtigt kan komme til rejsemålet og assistere.

Vores nordiske krisecenter er bemandet døgnet rundt og modtager rapporter om hændelser fra hele verden. Personalet vurderer rapporterne og informerer relevante personer i organisationen. De kan også skærpe beredskabet eller aktivere kriseorganisationen, hvis situationen kræver det.

Se mere om vores beredskab

Garanteret kvalitet
For at garantere kvalitet og sikkerhed, når du rejser med Spies, samarbejder vi med Intertek Cristal og Intertek Checkpoint. Som uvildige partnere sætter de retningslinjer, når det gælder alt fra hoteller, udflugter og til busselskaber m.m.

Vores minimumskrav er, at et hotel opfylder de sikkerhedskrav som findes i den nationale lovgivning. Derudover skal hotellet opfylde den internationale sikkerhedsstandard, som vi arbejder med. Blandt andet kontrolleres brandsikkerheden, højden på balkonens rækværk og poolsikkerheden regelmæssigt.

Vi laver en sikkerhedskontrol af hvert hotel i starten af sæsonen. Derefter følger vores personale op på eventuelle brister samtidig med, at de løbende kontrollerer, at sikkerheden overholdes, når sæsonen er i gang. Hoteller, som ikke vil rette op på brister eller samarbejde med os, når det gælder sikkerhedsforbedringer, afslutter vi samarbejdet med. Det samme gælder for vores samarbejdspartnere indenfor udflugter og transport.

Rejser med omtanke

Som rejsearrangør har vi et ansvar for at sikre, at vores rejser sker med respekt for klimaet og omgivelserne. Allerede i 1990 oprettede vi vores første miljøråd, og i dag har vi en helt klar bæredygtighedsstrategi, så du kan opleve verden med god samvittighed. Både nu og i fremtiden.

Som rejsearrangør har vi et ansvar for at sikre, at vores rejser sker med respekt for klimaet og omgivelserne. Allerede i 1990 oprettede vi vores første miljøråd, og i dag har vi en helt klar bæredygtighedsstrategi, så du kan opleve verden med god samvittighed. Både nu og i fremtiden.

Trygge tilvalg til din ferie

Nem ændring og afbestilling
Hos Spies har du mulighed for at bestille vores unikke ændrings- og afbestillingsforsikring sammen med din charterrejse, som giver dig de bedste vilkår og er skræddersyet til at dække vores gæsters behov. Rejser du med rutefly, har du naturligvis også mulighed for at bestille en afbestillingsforsikring gennem os.

Vores egen ændrings- og afbestillingsforsikring gælder ikke kun, hvis du bliver syg. Hvis dine planer ændrer sig, har du også mulighed for at ændre din charterrejse.

Sammen med Gouda tilbyder vi også rejseforsikringer, som dækker dig under selve rejsen, så du ikke skal bekymre dig om unødvendige udgifter, hvis uheldet er ude.

Læs mere om vores forsikringer

Nødvendige cookies hjælper med at gøre hjemmesiden brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom sidenavigation og adgang til sikre områder på hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere optimalt uden disse cookies.
Funktionelle cookies gør det muligt at gemme oplysninger om, hvordan hjemmesiden vises eller opfører sig – f.eks. dit valg af sprog eller region. Dette er nødvendigt for at hjemmesiden kan fungere.
Statistiske cookies hjælper os med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden ved at indsamle data.
Marketing cookies anvendes for at gemme, hvordan besøgende opfører sig på hjemmesiden. Det gør vi for at kunne vise indhold, som er relevant for den enkelte besøgende og mere værdifuldt for virksomheden og tredjeparts annoncører.