Vi ved, at vores gæster har høje forventninger til os og det produkt, vi leverer, og vi ser det som vores ansvar at fremme bæredygtig turisme, hvor vi bidrager til en positiv økonomisk og social udvikling samtidig med, at vi begrænser vores miljøpåvirkning både herhjemme og i udlandet.
Foto: Brendon Morris
7. november 2023
I 2022 vedtog vi en ny dyrevelfærdspolitik med særligt fokus på at undgå udnyttelse af vilde dyr i fangenskab. Vi underskrev også en samarbejdsaftale med World Animal Protection. Som en del af aftalen forpligter vi os til kun at guide vores gæster mod dyrevenlige udflugter, der følger World Animal Protections retningslinjer og lever op til vores egen dyrevelfærdspolitik.
Wildlife Heritage Areas er et nyt projekt udviklet af World Animal Protection og World Cetacean Alliance. Det består af områder, hvor man med god samvittighed kan opleve vilde dyr i deres naturlige omgivelser.
Det hjælper os som rejsearrangør med at kunne identificere og tilbyde vores gæster nogle oplevelser, der både fremmer forholdene for dyr og bevarelsen af dyrearter. Når du rejser med Spies, kan du opleve vilde dyr og samtidig være sikker på, at det er en dyrevenlig oplevelse.
19. april 2023
Reduktion af madspild på vores egne hoteller er en vigtig del af vores ESG-strategi.
Fra den 10. april vil Sunprime Waterfront på Mallorca tilbyde "overraskelsesposer" i appen Too Good To Go. Poserne består af frokost eller aftensmad, der ellers ville gå til spilde. Et vigtigt skridt i vores kontinuerlige arbejde med at undgå madspild.
15. februar 2023
Nordic Leisure Travel group, som Spies er en del af, har for nyligt udgivet Bæredygtighedsrapport for 2022.
Se hele rapporten her
6. februar 2023
Sunclass Airlines, der flyver 90 procent af Spies’ gæster, har indgået et partnerskab med det norske selskab Nordic Electrofuel. Sammen vil de to parter fremme udviklingen af syntetisk flybrændstof (e-fuel). Sunclass Airlines vil efter planen aftage e-brændstoffet, der skal produceres ved brug af vedvarende energi, vand og CO2, så snart det er på markedet i 2025.
Læs mere om partnerskabet her
Hvis dagens rejsemål også skal findes for kommende generationer, er vi nødt til at gøre vores til at styrke turismens positive effekter og samtidig mindske negativ miljøpåvirkning i alle dele af vores virksomhed.
Socialt ansvar
1 ud af 10 job i verden er i dag inden for turismesektoren, og det er vigtigt, at turismen fortsat kan blomstre på en ansvarlig måde i respekt for menneskerettigheder og de lokalsamfund, som vi tilbyder rejser til.