Sikkerhedsspørgsmål

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, som vi får om vores sikkerhedsarbejde.

Hvordan bedømmer I som rejsearrangør, om et rejsemål er sikkert eller ej?
Inden vi åbner et nyt rejsemål, vurderer vi altid rejsemålet ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. I den vurdering ser vi blandt andet på infrastruktur såsom sygehus, brandvæsen, ordensmagt, transportmiddel osv. Vi lytter til vores interna eksperter og de netværk af lokale kontakter, som vi har. Vi kontrollerer, at hotellerne opfylder vores sikkerhedsstandard.

Hvilke sikkerhedskrav har I på jeres hoteller?
Vores minimumskrav er, at et hotel opfylder de sikkerhedskrav som findes i den nationale lovgivning. Derudover skal hotellet opfylde den internationale sikkerhedsstandard, som vi arbejder med. Blandt andet kontrolleres brandsikkerheden, højden på balkonens rækværk og poolsikkerheden regelmæssigt.

Hvordan sikrer I, at jeres sikkerhedskrav opfyldes?
Vi laver en sikkerhedskontrol af hvert hotel i starten af sæsonen. Derefter følger vores personale op på eventuelle brister samtidig med, at de løbende kontrollerer, at sikkerheden overholdes, når sæsonen er i gang. Hoteller, som ikke vil rette op på brister eller samarbejde med os, når det gælder sikkerhedsforbedringer, afslutter vi samarbejdet med. Det samme gælder for vores samarbejdspartnere indenfor udflugter og transport.

Hvor stort et ansvar har Spies for sine rejsendes sikkerhed?
Vi tager ansvar for de tjenester, som sælger og formidler, og det omfatter f.eks. de hoteller, transporter og udflugter, som vi tilbyder. Men vi forventer samtidig, at vores rejsende selv udviser almindelig agtpågivenhed, når de er på egen hånd, da vi ikke kan tage ansvaret for det, der ikke er arrangeret af os.

Mere om Spies

Her finder du information om os. Læs bl.a. om, hvordan vi arbejder med bæredygtighed og om, hvordan vi sikrer kvalitet og sikkerhed for vores kunder.