Vandring i bjergene på Gran Canaria

Praktisk information om vores udflugter

Tilmelding

Bestil hjemmefra
Nogle udflugter kan bestilles hjemmefra sammen med rejsen eller efterfølgende via Min Side inden afrejsen.

Du får udflugtsbillet og al nødvendig information senest dagen efter ankomsten, enten som sms på det nummer, du oplyste ved rejsebestillingen, eller via velkomstmaterialet i lufthavnen. Hvis du ikke har modtaget udflugtsbilletten dagen før udflugten, bedes du kontakte os på vores servicetelefon.

Bestil på rejsemålet
Tilmelding og betaling foretages hos Spies-guiden under træffetiderne på hotellet eller via vores servicetelefon. Tilmeldingen er først bekræftet, når udflugten er betalt. Tilmelding til dagsudflugter skal normalt foretages senest kl. 13 dagen inden udflugten, og tilmelding til aftenudflugter skal som regel foretages senest kl. 13 samme dag. Tilmeldingsfristen kan dog variere alt efter rejsemål og udflugt, men du kan altid ringe til vores servicetelefon for at høre, om der er ledige pladser på den udflugt, du gerne vil med på.

Betaling
På rejsemålet foretrækker vi at du betaler med kreditkort (Visa eller MasterCard). På visse af vores rejsemål kan du desuden betale på vores servicekontor eller via vores servicetelefon på +45 72 22 35 90.

Pris
Børn under 2 år kan tages gratis med, men optager ikke et eget sæde i bussen. Børn mellem 2 og 11 år betaler ofte halv pris, hvilket fremgår af udflugtsprogrammet. Du kan se under hver enkelt udflugt, hvad der indgår i prisen.

Tidlig afgang
Hvis udflugten starter, før hotellets morgenmadsservering har åbnet, kan du dagen inden udflugten forhøre dig på hotellet om muligheden for at spise morgenmad på et andet tidspunkt eller få morgenmad med i en pose.

Afhentning/mødested
Vi henter dig normalt uden for dit hotel, men på visse rejsemål har vi et eller flere fælles mødesteder, hvortil man skal transportere sig for at blive hentet i samlet flok. Tidspunkt og mødested oplyses ved bestillingen af udflugten.

Transport
Alle busser og både på vores udflugter er forsikrede, og bådene har redningsveste. Alle busser er røgfrie. Vi holder jævnligt pauser for at strække benene.

Udflugtsledelse
Udflugterne ledes af en skandinavisktalende guide (enten vores egen guide eller en lokal guide) eller af en engelsktalende autoriseret guide. Du kan læse mere under hver enkelt udflugt.

Hvis der står "skandinavisk-/engelsktalende guide", betyder det, at vi har skandinaviske guider, hvis vi kan sælge nok pladser til at fylde vores egen bus. Det kan forekomme, at vi deler bussen med engelsktalende gæster, og i så fald vil der blive guidet på både engelsk og skandinavisk.

Godt at medbringe
Det er altid godt at medbringe en flaske vand samt en trøje, da der tit er køligt i bussen pga. aircondition. Gode sko og passende påklædning til udflugten er også et must, og vi anbefaler, at du ifører dig en langærmet bluse og lange bukser ved besøg i kirker og andre religiøse bygninger. Medbring også gerne vådservietter og/eller håndsprit.

Drikkepenge
Drikkepenge til chaufføren og den autoriserede guide er værdsat. Spørg gerne Spies-guiden til råds om anbefalet beløb.

Afbestilling
Ved afbestilling senest 24 timer før udflugten starter, refunderes hele udflugtens pris. Ved senere afbestilling kan du kun få udflugten refunderet mod fremvisning af lægeerklæring. Undtagelser vil fremgå under hver enkelt udflugt, f.eks. udflugter med fly og hotelovernatninger. I Egypten skal du afbestille senest kl. 23 to dage før en endagsudflugt og senest kl. 23 tre dage før en todagesudflugt.

Aflyst udflugt
Der kræves et minimumsantal deltagere for at gennemføre udflugterne. Vi forbeholder os ret til at flytte eller aflyse udflugten, hvis f.eks. vejrforholdene gør, at den ikke kan gennemføres. Er vi nødt til at aflyse en udflugt, informerer vi om det så hurtigt som muligt, og pengene vil naturligvis blive tilbagebetalt.

Fordele ved at bestille udflugter hos Spies
Der er flere fordele ved at bestille din udflugt hos Spies. Dels kan du være sikker på, at alle nødvendige forsikringer er tegnet, dels at alle sikkerhedskrav bliver opfyldt. Derudover har vi tydelige afbestillingsregler, og skulle du få problemer eller være utilfreds med udflugten, kan du altid kontakte os.

Bestiller du en udflugt hos en anden udbyder, anbefaler vi, at du for din egen skyld tjekker, om den pågældende arrangør har de påkrævede forsikringer, og hvad der gælder, hvis du er nødt til at afbestille.

Nødvendige cookies hjælper med at gøre hjemmesiden brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom sidenavigation og adgang til sikre områder på hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere optimalt uden disse cookies.
Funktionelle cookies gør det muligt at gemme oplysninger om, hvordan hjemmesiden vises eller opfører sig – f.eks. dit valg af sprog eller region. Dette er nødvendigt for at hjemmesiden kan fungere.
Statistiske cookies hjælper os med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden ved at indsamle data. Vi indsamler information om, hvordan du interagerer med hjemmesiden, hvor ofte du besøger den, og hvilke sider du får vist. Vi gør dette for at optimere design og brugervenlighed samt styrke hjemmesidens effektivitet. Derudover bruger vi informationen til at give dig personligt indhold og forberede markedsundersøgelser.
Marketing cookies bruges til at følge med i, hvordan besøgende opfører sig på hjemmesiden. Hensigten er, at vi og vores samarbejdspartnere skal kunne vise relevant indhold for den enkelte besøgende. Vi indsamler information om dine interesser, dvs. hvilke sider og annoncer du klikker på, samt hvilke produkter eller tjenester du viser interesse for eller køber (såkaldt “profilering”). For at kunne vise målrettede annoncer og markedsføring arbejder vi med andre virksomheder, som vi deler informationen med.