Flyrejsen

På vores hjemmeside opdaterer vi løbende praktiske oplysninger for de enkelte flyselskaber. Du kan blandt andet læse om toldfrit salg, mad om bord, bagagevægt, specialbagage m.m. Spørg vores rejsekonsulenter om de gældende bestemmelser og regler eller læs mere her.

Ændring af flytider
Afrejse-og ankomsttider er foreløbige. Forventede tider fremgår af din billet. Bemærk, at der kan ske ændringer i rejsetiderne helt frem til afrejsedagen i forbindelse med omlægning af flytrafikken. Har disse ændringer indflydelse på din rejse, vil du høre fra os hurtigst muligt. Vi gør opmærksom på, at alle flytider er angivet i lokaltider.

Mødetid på ud- og hjemrejse samt opsamlingssted
På billetten er anført, hvornår check-in lukker ved afrejse fra Danmark samt ved afrejse fra rejsemålet. Check-in skal være foretaget inden dette tidspunkt; det er ikke nok bare at møde op til det anførte tidspunkt. Bemærk, at der kan forekomme lange køer, som man bør tage højde for både ved check-in og ved sikkerhedskontrollen. Eventuelt afhentningssted og tid fra hotellet oplyses af guiden eller fremgår af Spiesmappen/informationstavlen i hotellets reception. Vi anbefaler dig at tjekke tidspunktet for afhentning dagen før afrejse, da der kan ske ændringer i løbet af din ferie.

Forsinkelser
Alle flyselskaber gør deres bedste for at overholde de opgivne rejsetidspunkter. Alligevel kan der opstå forsinkelser af årsager, som vi ikke har indflydelse på og derfor ikke kan påtage os ansvaret for. Har du brug for en forsinkelseserklæring fra Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan den hentes hos Thomas Cook Airlines. Det kan være en god idé at bede dem, der skal hente dig ved hjemkomsten, om at holde øje med det nøjagtige ankomsttidspunkt på f.eks. tekst-tv eller den respektive lufthavns hjemmeside.
Se også vores information om rettigheder ved flyforsinkelse.

Kuffertmærker
Vi sender ikke kuffertmærker til dig, i stedet bliver din bagage mærket af flyselskaberne i lufthavnen. Du bør dog altid selv have et skilt eller mærkat på bagagen, hvor navn og adresse fremgår.

Siddeplads i flyet
Mange flyselskaber fordeler siddepladser i flyet ugen inden afrejse. Dette betyder, at man ikke kan få tildelt en speciel plads ved check-in. Siddepladser ved siden af hinanden kan heller ikke garanteres. Nogle flyselskaber tilbyder mulighed for at forudbestille bestemte siddepladser mod betaling. Rejser du med rutefly, kan siddepladser kun forudbestilles på flyrejser uden for Europa, dog med visse undtagelser. Hør mere hos vores rejsekonsulenter. Passagerer, der af fysiske årsager ikke kan sidde i et almindeligt flysæde, anbefales at kontakte flyselskabet i god tid inden afrejse. Eftersom der oftest flyves med fyldte fly, kan undladelsen af en sådan oplysning i værste fald medføre, at passageren ikke kan deltage i flyvningen.

Oplysninger om flyankomster
Københavns Lufthavn, tlf. 32 31 32 31 eller DR’s ttv side 484 (ankomst) og side 483 (afrejse).

Billund Lufthavn, tlf. 76 50 50 50, eller DR’s ttv side 486 (ankomst) og side 485 (afrejse).

Aalborg Lufthavn, tlf. 98 17 11 44 eller DR’s ttv side 489 (ankomst) og 490 (afrejse).

Århus Lufthavn, tlf. 87 75 70 00 eller DR’s ttv side 488 (ankomst) og side 487 (afrejse).

Rønne Lufthavn, tlf. 56 95 26 26 eller DR’s ttv side 493.

Spørgsmål inden afrejse?

Få hjælp og vejledning Få hjælp og vejledning

Chat med os

Har du brug for hurtig hjælp? Her kan du stille korte spørgsmål og få et hurtigt svar.

Åbningstider:

Mandag-torsdag: 9-21
Fredag: 9-18
Lørdag: 10-15
Søndag: 10-21
Helligdage: 10-15