Skål for Gran Canaria!
Selv om De Kanariske Øer ikke er så kendte for deres vine, startede vinproduktionen på øerne faktsisk allerede i 1400-tallet. På denne udflugt besøger vi en vingård og en vinfabrik, hvor vi naturligvis får smagsprøver, og vi kommer også forbi bjergbyen Fataga og De Tusind Palmers Dal.

    Fakta

  • Dag:
    Fredag
  • Varighed:
    Halvdagsudflugt cirka kl. 12.30-19.
  • Pris:
    52 EUR pr. voksen.

    Prøvesmagning af fire vine samt snacks indgår.
  • Sprog:
    Skandinavisktalende guide.
  • Aldersgrænse:
    Man skal være 18 år eller ældre for at deltage i denne udflugt.
  • Godt at medbringe:
    En lun trøje, hvis det skulle blive køligt om aftenen.
  • Øvrigt:
    Der kan købes vin og lokale produkter undervejs på turen, ofte til mere fordelagtige priser end i lufthavnen og de store supermarkeder.
  • Sådan bestiller du:
    Udflugten kan bestilles hjemmefra sammen med rejsen eller via Min Side. Hvis der er plads, kan du også vælge at bestille udflugten på rejsemålet ved at kontakte en af vores Spies-guider.

Indhold

Skandinavisktalende guide

Mad og drikkevarer indgår

Historie og kultur

Her tilbydes udflugten

Vin er godt for hjertet, er der flere, der mener. Dog er meningerne mere delte, når der diskuteres kvalitet, region og lignende i den store vinverden. De kendte vinproducerende lande har sine tilhængere, men flere og flere begynder at interessere sig for, hvad mere udkendte regioner kan tilbyde og præsentere. Og her kommer De Kanariske Øer ind i billedet.

Med en relativ ung vinhistorie på omkring 600 år er vintraditionen på De Kanariske Øer noget anderledes end i 'den gamle verden'. Det betyder blandt andet., at udvalget af druer er tilpasset klimaet og miljøet på øerne.

Historien om vinen på øerne går tilbage til 1400-tallet, hvor spanske og portugisiske søfarere plantede de første vinranker. I takt med at regionen blev mere og mere inddraget i handelen, steg interessen for vinproduktionen også. Den kulminerede i 1600-tallet, hvor ikke mindst England blev storimportør af kanariske vine. Flere års krig og ødelæggelse lagde dog en dæmper på handelen, men vinene bevarede deres gode rygte, og priserne steg betydeligt i disse år. Det lykkedes også for mange udvandrere at transportere vinstokke til den nye verden, og flere kanariske druesorter har været med til at danne grundlag for den vinindustri, der voksede frem i Mexico, Peru og ikke mindst i Californien.

De kanariske vine holder fortsat en god kvalitet, og det er derfor, vi kan skåle for Gran Canaria ved at tilbyde en udflugt til en af øens mere kendte vinbodegaer. Vi besøger blandt andet Bodega Aguyro og vinfabrikken La Tirajana og får mulighed for at smage på nogle af deres bedste vine. Hvert stop byder også på smagsprøver på små lokale snacks.

Undervejs gør vi også holdt i Fataga-dalen, også kaldet De Tusind Palmers Dal, hvor den lille by af samme navn ligger smukt i 600 meters højde med sine brostensbelagte gader og hvidkalkede huse, der har navne, som praktisk nok indikerer, hvem der bor i dem.

Her tilbydes udflugten

Praktisk information

Hvad koster det at tage børn med på udflugt? Hvor bliver vi hentet? Her har vi samlet al den information, du har brug for at vide om vores udflugter.

Hvad koster det at tage børn med på udflugt? Hvor bliver vi hentet? Her har vi samlet al den information, du har brug for at vide om vores udflugter.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre hjemmesiden brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner såsom sidenavigation og adgang til sikre områder på hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere optimalt uden disse cookies.
Funktionelle cookies gør det muligt at gemme oplysninger om, hvordan hjemmesiden vises eller opfører sig – f.eks. dit valg af sprog eller region. Dette er nødvendigt for at hjemmesiden kan fungere.
Statistiske cookies hjælper os med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden ved at indsamle data.
Marketing cookies anvendes for at gemme, hvordan besøgende opfører sig på hjemmesiden. Det gør vi for at kunne vise indhold, som er relevant for den enkelte besøgende og mere værdifuldt for virksomheden og tredjeparts annoncører.